A jelen Általános Szerződési Feltételek ("Feltételek") szabályozzák az Ön, mint vásárló és mi, mint eladó jogait és kötelezettségeit (kereskedelmi társaságok LEMON trade, s.r.o., székhely: Družstevná 849, 027 43 Nižná, azonosítószám: 50753673.) a weboldalunkon (Eshop) keresztül megkötött szerződéses kapcsolatok keretében:

Az Ön személyes adatainak feldolgozására vonatkozó minden információt a Személyes adatok feldolgozására vonatkozó szabályzat tartalmaz, amely itt található.

Mint bizonyára tudják, mi elsősorban távolról kommunikálunk. Ezért a Szerződésünkre is vonatkozik, hogy olyan távkommunikációs eszközöket használunk, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy megállapodásra jussunk anélkül, hogy Mi és Ön egyidejűleg fizikailag jelen lennénk. Ha a Feltételek bármely része ellentmond annak, amiben kölcsönösen megállapodtunk az Ön által a Webáruházunkban történő vásárlás folyamatának részeként, akkor az adott megállapodás elsőbbséget élvez a jelen Feltételekkel szemben.

I. Vásárlás

Jogi és természetes személyek egyaránt vásárolhatnak árut a weboldalunkon, feltéve, hogy megfelelnek az alábbi szabályoknak.

  1. A fogyasztó az eladó termékeit a kereskedelmi rendszeren keresztül rendeli meg a következő címen www.chatkylemon.sk írásban: e-mailben/kapcsolati űrlapon vagy telefonon.

Az ilyen végzés kötelező érvényűnek minősül, és összhangban van a 108/2000 sz. törvénycikkel. a későbbi módosítások és rendeletek megfogalmazásában távollevők között kötött szerződésnek kell érteni.

  1. A fogyasztónak minden egyes megrendelésnél meg kell adnia a nevét és vezetéknevét, szállítási címét, telefonszámát, e-mail címét, az áru nevét és típusát, az áru leírását (festék színe, burkolat vagy kiegészítő felszerelés), darabszámát.

Ezek az adatok a személyes adatok védelméről szóló 428/2002. sz. törvénynek megfelelően kerülnek feldolgozásra. kizárólag az eladó és a fogyasztó közötti üzleti kapcsolat keretében kerülnek felhasználásra, és harmadik félnek nem adhatók át (kivéve az áru szállítását intéző személyt).

  1. A megrendelés beérkezését követően a megrendelés regisztrálásra kerül az Eladó rendszerében, és ezzel egyidejűleg létrejön az Eladó és a Fogyasztó közötti üzleti kapcsolat. Az Eladó legkésőbb 24 órán belül (munkanapokon) felveszi a kapcsolatot a Fogyasztóval. Ellenőrzi a megrendelést, a szállítási módot és tájékoztatja a lehetséges szállítási határidőről vagy átvételi időpontról, a végső árról és a fizetés módjáról. Ettől az időponttól kezdve a megrendelés a Fogyasztó számára kötelező érvényű.
  2. A fogyasztónak joga van a megrendelést díjmentesen lemondani, és csak az eladó és a fogyasztó közötti kapcsolatfelvétel 1. napján, azaz azon a napon, amikor a megrendelést a fogyasztóval ellenőrzik. A megrendelést kizárólag írásban (fax, e-mail) lehet lemondani. A lemondás visszaigazolását az Eladó szintén kizárólag írásban közli a Fogyasztóval. Az írásbeli formára azért van szükség, mert az Eladó számára a lemondás dokumentált bizonyítása és a megrendelés feldolgozásának felfüggesztése miatt van szükség.

II. Szállítási határidők

  1. A szállítási idők a különböző típusú termékek esetében eltérőek. A szállítás vagy átvétel időpontját mindig közöljük a fogyasztóval a megrendelés ellenőrzésekor. Általában a szállítási vagy átvételi határidő a megrendelés ellenőrzésétől számított 7 és 35 munkanap között van. Vásárlóink legnagyobb elégedettsége érdekében igyekszünk ezeket az időket a lehető legrövidebbre csökkenteni.
  2. Kivételes esetekben, amikor az árukat megrendelésre gyártják, vagy amikor bizonyos típusú áruk nem állnak rendelkezésre raktáron, a szállítási idő hosszabb lehet.

III. Ár, fizetési feltételek és szállítási költségek

  1. A termék árát az Eladó árlistája határozza meg. Az árlistában szereplő árak előzetes értesítés nélkül változhatnak. Az Eladó fenntartja a jogot, hogy az árakat a gyártók, importőrök stb. árainak változására reagálva megváltoztassa. A termék aktuális árát mindig a megrendelés ellenőrzésekor közöljük.
  2. A termék átadásakor a fogyasztó a termék + összeszerelés árát fizeti. A teljes szolgáltatás összeszereléssel történő megrendelése esetén a szállítás a Szlovák Köztársaság egész területén INGYENES (túlméretes kabinok és egyedi gyártású termékek esetében a szállítási díjat az eladó mérlegelése után, a vevővel egyeztetve egyedileg határozzuk meg).
  3. A megrendelt, előlegfizetést igénylő termék előlegének mértéke a termék teljes árából 30%, a fennmaradó összeget a megrendelő az összeszerelés befejezése után vagy az áru kirakodási helyre történő szállításakor közvetlenül az összeszerelőnknek készpénzben fizeti meg.
  4. Az egyedi szállítási költségek összegét a megrendelés ellenőrzésekor mindig közöljük a vásárlóval, vagy az eladó más szállítási lehetőséget ajánl a vásárlónak.
  5. A szállítási módot a fogyasztó maga választja ki a weboldalon található megrendelőlapon vagy más kommunikációs eszközzel. A fogyasztó választhatja ki a szállítási módot, nevezetesen:

(a) saját szállítással

b) eladói szállítás (INGYENES, vagy xx EUR / km)

IV. Az áruk átvétele

  1. A fogyasztó vállalja, hogy az árut a megbeszélt időpontban átveszi a megrendelésben megadott címen. Ha a szerelés helye a legközelebbi járművel megközelíthető ponttól több mint 15 méterre van, a fogyasztó köteles gondoskodni arról, hogy az anyag elszállításához segédmunkások álljanak rendelkezésre. Ha a fogyasztó az árut összeszerelés nélkül rendeli meg, az anyag kirakodása teljes mértékben a fogyasztó saját költségére történik.
  2. A termék átvételekor a fogyasztó köteles ellenőrizni a szállítmány fizikai épségét és teljességét. Az átvételkor a fogyasztó szavatolja, hogy az árut fizikai hiba vagy sérülés nélkül vette át. A termék mennyiségére és fizikai sérülésére vonatkozó utólagos reklamációkat nem fogadunk el.
  3. A termékek károsodásának kockázata a fogyasztóra száll át abban a pillanatban, amikor a fogyasztó vagy meghatalmazottja átveszi a terméket.

V. A szerződéstől való elállás

  1. A fogyasztó jogosult a megrendelés díjmentes lemondására, és csak az eladó és a fogyasztó közötti kapcsolatfelvétel 1. napján, azaz azon a napon, amikor a megrendelést a fogyasztóval ellenőrzik. A megrendelést kizárólag írásban, e-mailben vagy személyesen lehet lemondani.
  2. A vevő nem állhat el a távértékesítési szerződéstől, különösen a következő esetben: ha a szerződés a fogyasztó különleges igényei szerint készült termék vagy kifejezetten egyetlen fogyasztónak szánt termék értékesítésére vonatkozik.
  3. Abban az esetben, ha elfogadják a fogyasztó azon kérését, hogy elálljon a különleges követelmények szerint készült termékre vonatkozó adásvételi szerződéstől, az eladó jogosult a felmerült költségek megtérítését és a kiszámlázott (kibocsátott) pénzösszeg 60% összegű kötbérét követelni.
  4. Ha a fogyasztó eláll a szabványos termékre vonatkozó adásvételi szerződéstől, a 102/2014. sz. törvény (fogyasztóvédelmi törvény) 10. § (3) bekezdése alapján viseli az áru eladónak történő visszaküldésének költségeit, és ha eláll a távollevők között kötött szerződéstől, akkor az olyan áru visszaküldésének költségeit is, amely áru jellegénél fogva nem küldhető vissza postai úton.
  5. Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a megrendelést vagy annak egy részét törölje (elálljon a szerződéstől), ha:

(a) a terméket már nem gyártják, vagy gyártását beszüntették

(b) a termék szállítójának ára megváltozott

(c) a termék feltüntetett ára téves volt

6. A visszaküldött termékért járó kártérítést az áru visszaküldését követő 10 munkanapon belül banki átutalással küldjük a számlára.

VI. Jótállás és követelések

  1. A fa biológiai eredetű anyag, ezért különleges tulajdonságokkal rendelkezik, például zsugorodni, duzzadni és deformálódni képes. E tulajdonságok kialakulásának megakadályozása már az optimális fakivágás, a fa ellenőrzött szárítóban történő szárítása, a fa modern gyártósorokon történő feldolgozása és a fát az időjárás viszontagságaitól és a fakárosító rovaroktól védő bevonatok alkalmazása során megkezdődik. A fa természetes anyag, ezért az illusztrációtól való színeltérések és egyéb vizuális eltérések nem adnak okot reklamációra (mivel ez a fa természetes tulajdonsága).
  2. A fogyasztói szerződések teljesítésére vonatkozó jótállási idő általában legalább 24 hónap (hacsak az eladó másként nem rendelkezik), a fizetés, a kiadás, a szállítás vagy a közvetlenül az Ön által megadott címre történő befejezett telepítés időpontjától számítva. Az átvételkor a vevő szavatolja, hogy az árut fizikai hibáktól és sérülésektől mentesen vette át.
  3. A 24 hónapos garancia (hacsak az eladó másképp nem rendelkezik) a termékeinkre vonatkozik, azaz: kerti pavilonok, kerti kunyhók, szerszámos házak, kültéri szaunák és más, kínálatunkban szereplő termékek. 
  4. Hiba esetén vállaljuk a termék hibájának kijavítását, a termék javítását, a hibás termék cseréjét és a hibátlan termék leszállítását, a megállapodás szerinti pénzösszeg visszatérítését, valamint indokolt hiba esetén a hibás termék visszavételét.
  5. A panaszt írásban lehet benyújtani, tartalmaznia kell a termék, a fogyasztó és az eladó azonosítására szolgáló valamennyi adatot, és a fenti határidőn belül kell átadni vagy bejelenteni.
  6. A panasz elbírálása és a hiba kijavítása legkésőbb a panasz beérkezésétől számított 60 napon belül megtörténik. A hibás termék eltávolítása vagy kicserélése a panasz elbírálásának határidejét követő 30 napon belül.
  7. A gyártó nem vállal felelősséget a termék tényleges szállítása, tárolása, karbantartása és beszerelése során a nem megfelelő kezelésből eredő hibákért. Továbbá nem felel a nem rendeltetésszerű használatból eredő hibákért.
  8. A garancia azokra a hibákra terjed ki, amelyek az eladott termékkel kapcsolatos okok miatt merülnek fel. Ez nem terjed ki az egészséges csomókra "csomókra" és a természetes mikrorepedésekre, amelyeket a változó légköri és fizikai körülmények hatása okoz, amelyekben a terméket használják. A lucfenyő, a fenyő és más tűlevelű fafajták még akkor is gyantát szivárogtatnak, ha a fa kellően megszáradt. Ezek a fák úgynevezett gyantahólyagokkal rendelkeznek, ez a fával kapcsolatos természetes jelenség, ezért a gyanta szivárgása nem tartozik a jótállási igények közé.

A keletkező repedések nem befolyásolják a termék tartósságát és használhatóságát!!!

VII. Karbantartás és szervizelés

  1. A gyártó azt ajánlja, hogy a terméket legkésőbb a fedőréteg felhordásának befejezése után 1 hónappal le kell festeni. A határidő be nem tartása esetén a termék fizikai sérülésére vonatkozó igényeket nem fogadjuk el.

VIII. Javaslatok és panaszok benyújtása

  1. Ha Ön fogyasztó, jogosult arra, hogy panaszait és javaslatait írásban, e-mailben a obchod@chatkylemon.sk címre küldje el.
  2. Amint elbíráltuk a panaszt vagy a panaszt, az Ön e-mail címére küldött e-mailben tájékoztatjuk Önt.
  3. A felügyeleti hatóság a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (SOI), a zsolnai régió felügyelősége, székhelye: Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1 , tel. 041/763 21 30, 041/724 58 68.
  4. Ha nem elégedett panasza vagy panaszának kezelésével, panaszát elektronikus úton is benyújthatja a https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi oldalon elérhető platformon keresztül.
  5. Alternatív vitarendezés a fogyasztókkal
  6. Ha nem elégedett azzal, ahogyan a panaszát kezeltük, vagy ha úgy véli, hogy megsértettük a jogait, jogorvoslatért fordulhat hozzánk a ars@soi.sk vagy a adr@soi.sk címre küldött e-mailben. Ha nemleges választ adunk a kérelmére, vagy nem válaszolunk rá a küldéstől számított 30 napon belül, akkor Önnek joga van alternatív vitarendezés kezdeményezésére irányuló kérelmet benyújtani egy alternatív vitarendezési szervezethez (a továbbiakban: "szervezet") a fogyasztói jogviták alternatív rendezéséről, valamint egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről szóló, módosított 391/2015. sz. törvény (a továbbiakban: "alternatív vitarendezési törvény") alapján.
  7. A szervezetek az alternatív vitarendezésről szóló törvény 3. szakasza szerinti szervek és engedélyezett jogi személyek, amelyek listáját a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériumának honlapján teszik közzé: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
  8. A kérelmet az alternatív vitarendezésről szóló törvény 12. szakaszában meghatározott módon nyújthatja be.
  9. Önnek joga van ahhoz is, hogy online kezdeményezzen peren kívüli vitarendezést az ODR platformon keresztül, amely a következő címen érhető el: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/IP_16_297, https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.

IX. Záró rendelkezések

  1. Az Eladó fenntartja a jogot az ár megváltoztatására. Az Eladó az ár megváltoztatásakor felveszi a kapcsolatot a Fogyasztóval. A Fogyasztónak joga van a megrendelést az ilyen módosított árakon törölni.
  2. Az Eladó és a Fogyasztó megállapodnak abban, hogy a távközlést - telefonos, (beleértve a kézzel írt megrendeléseket is), elektronikus kommunikációs formát, különösen az elektronikus levelezés és az internet útján történő kommunikációt - mindkét fél számára érvényesnek és kötelezőnek fogadják el.
  3. A Fogyasztó kijelenti, hogy a megrendelés kitöltése vagy bejelentése előtt elolvasta a jelen Általános Szerződési Feltételeket és a Panaszkezelési Eljárást, és elfogadja azokat.
  4. A jelen Általános Szerződési Feltételek jóhiszeműen kerültek megfogalmazásra és kialakításra, a jogi feltételeknek való megfelelés, valamint az Eladó és a Fogyasztó közötti tisztességes üzleti kapcsolatok szabályozása érdekében. Abban az esetben, ha a Szlovák Köztársaság illetékes hatóságai a jelen Általános Szerződési Feltételek bármely rendelkezését részben vagy egészben érvénytelennek vagy végrehajthatatlannak találják, ez nem érinti a többi rendelkezés érvényességét és végrehajthatóságát, illetve az érintett rendelkezés többi részét.

melléklet - Panasztételi űrlap

To: .................................

Igénybejelentés

  • Cím, kereszt- és vezetéknév:
  • Lakcím:
  • E-mail cím:
  • Megrendelés és számla száma:
  • Megrendelés dátuma:
  • Az áru átvételének időpontja:
  • Igénybe vett áru (név és kód):
  • Az áru hibáinak leírása és mértéke:

Az Eladó vásárlójaként kérem, hogy panaszomat az alábbiak szerint kezeljék:

Kérem, hogy a pénzemet a bankszámlámra (IBAN)/más módon térítsék vissza.

  • Csatolmányok:
  • Dátum:
  • Képaláírás:

melléklet - Visszalépési nyilatkozat

To: .................................

Ezúton nyilatkozom, hogy a távollevők között vagy az eladó telephelyén kívül kötött szerződés keretében történő termékértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás során nyújtott fogyasztóvédelemről, valamint egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről szóló 102/2014. sz. módosított törvény (a továbbiakban: távollevők között kötött fogyasztóvédelmi törvény) értelmében elállok a szerződéstől:

  • Cím, kereszt- és vezetéknév:
  • Cím:
  • E-mail cím:
  • Megrendelés és számla száma:
  • Megrendelés dátuma:
  • Az áru átvételének időpontja:
  • Visszaküldendő áru (név és kód):
  • A visszatérés oka:
  • A kapott pénzeszközök visszatérítésének módja:

Kérem, hogy a pénzemet a bankszámlámra (IBAN)/más módon térítsék vissza.

Értesítés a fogyasztónak: A távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 10. § (4) bekezdése szerint az eladó jogosult a fogyasztótól az áru értékcsökkenésének megtérítését követelni, amely az áru olyan kezeléséből ered, amely meghaladja az áru tulajdonságainak és működőképességének megállapításához szükséges kezelést.

  • Dátum:
  • Képaláírás:

melléklet - Visszavonási formanyomtatványminta

(csak akkor töltse ki és küldje el ezt az űrlapot, ha el kíván állni a szerződéstől)

  • Akinek .............. [Az eladónak fel kell tüntetnie a nevét, vezetéknevét és székhelyének címét, ha természetes személy, aki vállalkozó, cégnevét és székhelyét vagy telephelyét, ha jogi személy, faxszámát és e-mail címét, ha van ilyen.]
  • Ezennel értesítem/jelentjük (*), hogy elállok/elállunk (*) az ezen árukra vonatkozó szerződéstől/az ezen szolgáltatásra vonatkozó szerződéstől (*) .............. ..............
  • Megrendelés dátuma/beérkezés dátuma (*) ..............
  • A fogyasztó(k) neve és vezetékneve (*) ..............
  • A fogyasztó(k) címe (*) ..............
  • A fogyasztó(k) aláírása (*) .............. .............. [csak akkor, ha ezt a nyomtatványt papíron nyújtják be]
  • Dátum ..............

(*) A nem alkalmazható szövegrészeket törölni kell.

A fogyasztó elállási jogának gyakorlására vonatkozó utasítások

Elállási jog

Ön jogosult 14 napon belül indoklás nélkül elállni a szerződéstől.

Az elállási határidő a .............. címtől számított 14 nap elteltével jár le (az 1. pontban leírtak szerint kitöltve).

Az elállási jog gyakorlása esetén kérjük, hogy a szerződéstől való elállásra vonatkozó döntéséről egyértelmű nyilatkozatban (pl. postán, faxon vagy e-mailben küldött levélben) tájékoztasson minket a .............. címre küldött levélben (kérjük, töltse ki a 2. pontban foglaltak szerint). Ehhez használhatja az általunk átadott vagy elküldött elállási nyilatkozatmintát.

(ha lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy weboldalán keresztül elálljanak a szerződéstől, kérjük, egészítse ki a 3. pontban leírtak szerinti szöveggel).

Az elállási időszak megmarad, ha Ön az elállási határidő lejárta előtt értesítést küld az elállási jog gyakorlásáról.

A visszavonás következményei

A szerződés felmondása esetén visszatérítjük az Ön által a szerződés megkötésével kapcsolatban teljesített összes kifizetést, különösen a vételárat, beleértve az áru Önhöz történő kiszállításának költségét is. Ez nem vonatkozik a további költségekre, ha Ön az általunk kínált legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választott. A kifizetéseket indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb attól a naptól számított 14 napon belül, amikor a szerződéstől való elállásról szóló értesítését kézhez kaptuk, visszatérítjük Önnek, mégpedig azon a módon, amelyet Ön a fizetéskor használt, kivéve, ha kifejezetten más fizetési módhoz járult hozzá, és minden további költség felszámítása nélkül.

A megvásárolt áru ellenértékét csak azután térítjük vissza, hogy a visszaküldött árut visszaszállítottuk a címünkre, vagy miután Ön bemutatta a visszaküldést igazoló dokumentumot, attól függően, hogy melyik a korábbi időpont (ezt a szöveget nem kell feltüntetni olyan szerződések esetében, ahol Ön felajánlja, hogy a szerződéstől való elállás esetén átveszi az árut).

(a 4. pont szerint kitöltve)

(az 5. pont szerint kitöltve)

Kitöltési útmutató

  1. Töltse ki az alábbi szövegek egyikét idézőjelben:
    • szolgáltatási szerződés vagy nem tárgyi adathordozón nyújtott elektronikus tartalom szolgáltatására vonatkozó szerződés esetén: "a szerződés megkötése";
    • áruvásárlási szerződés esetén "amikor Ön vagy az Ön által kijelölt harmadik személy, aki nem a fuvarozó, átveszi az árut";
    • ha a fogyasztó által egy megrendelésben megrendelt árukat külön-külön szállítják le: "amikor Ön vagy az Ön által kijelölt harmadik személy, aki nem a fuvarozó, átveszi az utoljára leszállított árukat";
    • ha az árut több részből vagy darabból szállítják: "amikor Ön vagy az Ön által kijelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átveszi az utolsó részt vagy darabot";
    • ha az árukat egy meghatározott időszakon belül többször szállítják: "amikor Ön vagy az Ön által kijelölt harmadik személy, aki nem a fuvarozó, átveszi az elsőként szállított árukat.
  2. Adja meg cégnevét és székhelyét vagy telephelyét, valamint telefonszámát, faxszámát és e-mail címét.
  3. Ha lehetővé teszi a fogyasztó számára, hogy az Ön weboldalán keresztül töltse ki és küldje el az elállási nyilatkozatot, a következő szöveget kell hozzáadni: "Ha kívánja, az elállási nyilatkozat mintáját vagy bármely más egyértelmű elállási nyilatkozatot elektronikusan is kitöltheti és elküldheti weboldalunkon [weboldal címe beillesztendő] keresztül. Ha él ezzel a lehetőséggel, akkor az elállás kézhezvételét haladéktalanul visszaigazoljuk tartós adathordozón (pl. e-mailben).".
  4. Az áru átadásával kapcsolatban tájékoztatja a fogyasztót arról, hogy a szerződéstől való elállás esetén hogyan küldheti vissza az árut:
    • Töltse ki az áru visszaküldésének módját
      • "Majd mi elhozzuk az árut.";
      • "Küldje vissza nekünk az árut, vagy hozza el a címünkre, vagy adja át a ...... címre [ha meghatalmazott egy személyt az áru átvételére, kérjük, adja meg a személy nevét és címét] legkésőbb az elállási jog gyakorlásától számított 14 napon belül. A határidő betartottnak minősül, ha Ön a 14 napos határidő lejárta előtt visszaküldi az árut.";
    • Adjon információt az áruk visszaküldésének költségeiről.
      • "Az áru visszaküldésének költségei minket terhelnek";
      • "Az áru visszaküldésének közvetlen költségei Önt terhelik";
      • Ha a távollevők között kötött szerződésben nem ajánlja fel az áru visszaküldésének költségeit, és az áru jellegénél fogva nem küldhető vissza postai úton: "Az áru visszaküldésének közvetlen költségei ? EUR [adja meg az összeget] Önt terhelik";
      • Ha az áru visszaküldésének költségei ésszerűen nem számíthatóak ki előre: "Ön viseli az áru visszaküldésének közvetlen költségeit. E költségek becsült összege ...... EUR [adja meg az összeget];
      • Ha az Eladó üzlethelyiségén kívül kötött szerződések esetében az áru jellegénél fogva nem küldhető vissza az Eladónak postai úton, és a szerződés megkötésekor a Fogyasztó otthonába szállították: "Az árut saját költségünkön átvesszük.";
    • A fogyasztónak a visszaküldött áruban bekövetkezett károkért való felelősségére vonatkozó információk hozzáadása: "Ön csak az áru értékének olyan mértékű csökkenéséért felel, amely az áru természetének, jellemzőinek és funkcionalitásának megállapításához szükségesől eltérő módon történő kezeléséből ered.".
  5. Szolgáltatási szerződés esetén a következőket kell hozzáadni: "Ha Ön az elállási időszak alatt kérte a szolgáltatásnyújtás megkezdését, köteles megfizetni nekünk a ténylegesen nyújtott szolgáltatások árát addig a napig, amikor Ön értesít minket arról, hogy eláll a szerződéstől".